„Kolisev Ämber“ mängis nii tuntuid kui ka omaloomingulisi
lugulaule nii kõrtsides kui kontsertsaalides, pannes pärast esinemist
püksivärvli vahele kena koguse rahapaberit, lastes vahel üle nii manager Toivo
kui lavatransiidiga tegeleva personali, mis koosnes kahest endisest hevimehest,
kes bändidega (sel ajal päris bändi koosseisus) peaaegu terve endise Liidu läbi
sõitnud, Jaagupist ja Jaanusest. Mõnikord öeldi boonusena sitasti lisaks, aga
peamiselt peeti end üleval, sest nii mänekast kui suvalistest transatöllidest
oli ikka tohutul määral kasu.
Kes ikka viitsib oma kitarri ise häälde panna ja võimendeid teisele
korrusele mööda järsku treppi vedada. Mängude korraldamisest rääkimata.
Kenno oli „Kolisevat Ämbrit“ kuulnud vaid paar korda
kahtlase väärtusega kohalikust alternatiivraadiojaamast, kuid kuna kõik
disaineritest sõbrad rääkisid, kui lahedad tüübid ikka seal on ja muss veel
vingem, siis pidi end tänapäeva moevooluga kurssi viima.
Kuna Kenno oli saatuse ja peamiselt Keeli südamesügava soovi
tõttu jälle vallaline, pidi seda enam jälgima, mis elus pulbitsemas, et oleks
potentsiaalsete pruutidega millestki vestelda. Kõnevoor ei olnud mehe
päiksepoolseim külg, kuid kuidagi ääri-veeri sai hakkama.
Keelit huvitas alati pigem see, missuguste lahedate sõpradega
nad käesoleval reedel välja lähevad ja kui palju Kennol sel kuul vaba füüri on,
kuid naine oli noor ja kena, seega muidu kõva tehingumees lõi nina allaandjalikult
pinnase poole.
„Ma ikka imestan vahel,“ sõnas Keeli nende viimasel
juhuslikul kohtumisel Tammsaare pargis kell kaks pärast südaööd, „et
sinusugusel saavad nii tasemel sõpsid olla. Sa ise oled nii plass ja igav. Isegi
seinal kuivav värv on põnevam!“
Kõlab karmilt, aga naine ei eksinud – Kenno oli vägagi
luitunud karakteriga. Vahel võis aimata, et teda ei olegi olemas. Suvaline
hologramm tatsub mööda Tallinna tänavaid ja sõlmib kohvipausi vahepeal
lepinguid. Justkui vanilje-maitseline jäätis.
Kui Kennol oleks järelkasvu, näeksid nad tõenäoliselt välja
nagu kummituspoiss ühest Disney multifilmist.
Keeli lapsi ei soovinud… Kindlasti mitte Kennoga. Oma
parimas eas naised ei tee tittesid selliste tüüpidega. Nagu vabatahtlikult.
Mees oli väga kahtleval seisukohal, kuid õhtust teed
mekkides ja Internetis kolades ostis ta sügava ohke saatel pileti ära.
On vähemalt, millest tööl rääkida siis, kinnitas ta endale
ja suundus kööki, et tass valamusse asetada. Õhtupoolikul nõusid puhastada
polnud tema jaoks meeldivaim tegevus.
Kui kätte oli jõudnud see õhtu, lükkas Kenno klapid kõrvadele
ja tutvus materjaliga.
-
Jah, täiesti kuulatav, aga… Aga selline väga
vanilje mekiga. Nagu ülepressitud toode. Hea marketing, aga tühjavõitu sisu.
Võib-olla elusalt on ikka paremad.
Kesklinna äärel pesitsemise pluss oli see, et kui oli soov
mõnda piduasutust külastada, ei olnud vaja jamada isiklike autode, taksode ja
äppide ja muu taolise tobedaga, vaid võis rahuga kodu poole komberdada
kartmata, et mingid muu- või kodukeelsed ambaalid ribid sisse löövad.
Nii mõnedki trendikad kamraadid olid erinevates
adekvaatsusastmetes kesta peale saanud.
Ehk säärane õhuline mees olemisest oli natukene kasu ka –
iga koll kraesse ei lennanud ja kui prooviski, siis loobus üsna kiirelt, kuna
Kenno puhul oli tegu tõeliselt ebahuvitava subjektiga.
Natukene kõrgivõitu moodne kunstnik oli selles plaanis palju
põnevam, kuna oli veendunud juba eos, et kõik, kes ei tööta freelancerina, on
jubedad kaotajad ja peaksid end kiiremas korras lambiposti otsa tirima.
Nii et kui nad kokku said, siis kohtusid paar parajaid.
-
Ma loodan tõesti, et laivis on asi vähe parem.
Kenno asetas kõrvaklapid kirjutuslauale ning põrnitses
pikalt enda ette.
Võib-olla oleksin pidanud ikka koju jääma, kahjas ta.
Kui „Kolisev Ämber“ oli oma teise loo lõpetanud, langes nagu
purupurjus basskitarrist Olev justkui värskeltsaetud mänd lavalt alla ja ei tõusnud ilma meedikute
asjatundliku abita omale jalgele.
Heli oli nagunii kohutav, seega inimesed pigem võidavad, kui
kaotavad, arutles Kenno endamisi.
„Nonii, nahhui!“ üürgas vokalist käredal häälel, „kes siit,
faking publikust oskab bassi laduda?“
Lae poole sirgusid nii mitmedki käed.
„Ei, tra, ma ei saa aru midagi,“ teatas Malvo Meestik.
„Sõitke kõik perse!“
Publik röökis vaimustusest.
„Ausõna, noh,“ kordas Malvo. „Sõike kõik perse – konsa on
läbi, noh! It’s vodka time!“
Mõni purjalik mehepoeg ja –tütar jäi oma ähmas lava ette kätega
vehkima, kuid eluga selgemal tasandil olev rahvas liikus ühtse
sipelgameeskonnana vestibüüli poole. Nende seas ka Kenno, kes kirus, et lasi
end nendel asjadega kursis olevatel ära rääkida ja teha midagi vaid selleks, et
sägadega miskit pauside või lõuna ajal lobiseda oleks.
Kerge liigusega pintsaku üle õlgade tõmmanud Kennot müksas
keegi – õhus oli tunda nii värske kui mitmepäevase liisunud alkoholi
mitmepaletilisi odööre.
„Mida fakki, mees,“ jorises Malvo sõbralikul toonil. „Võta
oks koomale nats, eksole.“
„Vabandust,“ sõnas Kenno tagasihoidlikult. „Te olete „Koliseva
Ämbri“ solist, kui ma ei eksi.“
„No madafaking igatahes,“ ütles Meestik ja surus oma
õllelibeda kämbla Kenno pihku. „Tra, sa oled ka kuidagi tuttav moll, aga samas
ei ole ka. Mingi joonistatud mees, aga nii teistmoodi, mitte mingi ilueedi või
pederast. Nagu nii faking õhuline olend, saad aru.“
Esiotsa ei osanud Kenno silpigi suust poetada ning noogutas
viisakalt kaasa.
„Päris okei laiv oli,“ valetas ta, kui oli sõnad keelele
lippama saanud. „Nende kahe loo jagu,“ pidi mees siiski torkama.
„Kuule jaa, tänks sulle, läbipaistev mees,“ oli Malvo
meelitatud. „Kahju, et kõik muu perse läks. Peaks selle kuradima Olevi lahti
laskma.“
„Seni, kuni ta mängis, oli ta väga hea,“ sõnas Kenno
avameelselt.
„Eijaa, muidu nagu tõesti okei, aga enam ei saa nagu kaine
peaga teda lavale. Kitarristidel on nagu savi, aga rütm peaks faking paigas
olema. Täiesti perses, ma ütlen.“
„Aga okei, tänud sellegi eest ja edu teile edaspidi,“ kostis
Kenno ja surus veelkord ääri-veeri seina naljal püsiva kohaliku rokitähe kätt.
„Einoh, anytime, ma ütlen! Oot, mis su nimi oli üldse,
läbipaistev klemm?“
„Kenno.“
„Oot-oot! Türa, sa seda Kennethit tead?“
„Kaske?“
„No jah,seda Kaske. Mingi suht pede disainer on või midagi.“
„Ta mul töökaaslane.“
„Türa jah, ta ükspäev rääkis mulle mingist Kennost, kes on
nagu suht legend või nii. Oma ala absoluutne kunn või midagi. Enamus nagu
totaalselt kadestavad sind.“
„Tõsiselt.“
„Vanaema ausõna, noh!“
„Olgu nii! Edu veelkord!“
Kuigi muusika on neil igatepidi alla arvestuse, ei ütle ma
nagu ühtegi halba sõna selle bändi kohta, tegi vanilje-mees otsuse.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar